تحریریه سیس نی نی
0 نظر

اصول فرزند پروری قسمت سوم

اصول فرزند پروری قسمت سوم

ما ممکنه به کودک فرصتی بدیم که راجع به احساساتش صحبت کنه و اونها را بروز بده و ما اونها را گوش بدیم ولی این به اون معنی نیست که ما با باهاش موافقیم . هدف اینه که ما خوب گوش کنیم و اون واکنشی رو نشون بدیم که نشانه درک متقابل فرزندمونه و در حقیقت با کودک همدلی میکنیم .

اصول فرزندپروری

سلام تو کلیپ قبلی راجع به این موضوع صحبت کردیم که احساسات بچه ها براشون  واقعیه و باید به اونها فرصت بدیم که راجع به برون ریزی احساساتشون صحبت کنند و حالا یک سوالی ممکن ایجاد بشه و اونم اینه که این احساساتی که ما داریم مدام تایید میکنیم آیا ممکنه تشدید بشه؟ جواب ساده اس و اونم اینه که ما ممکنه به کودک فرصتی بدیم که راجع به احساساتش صحبت کنه و اونها را بروز بده و ما اونها را گوش بدیم ولی این به اون معنی نیست که ما با باهاش موافقیم . هدف اینه که ما خوب گوش کنیم و اون واکنشی رو نشون بدیم که نشانه درک متقابل فرزندمونه و در حقیقت با کودک همدلی میکنیم . کاری که میکنیم این پیام رو به کودک میده که من تو را با تمام احساسات خوب و بدت میپذیرم و این چیز عجیبی نیست و نه من رو اذیت میکنه و نه قراره روی محیط یا دیگران اثری بزاره.تو ممکنه فقط ترسیده باشی و یا غمگین باشی و من درک میکنم. میدونم بخشی از توئه و این یک واقعیته.تا وقتی احساس غم ,خشم و نا امیدی کودک بیرون ریخته نشه بهش توجه نشه و به عنوان واقعیت پذیرفته نشه هیچ چیزی تغییر نمیکنه. بهتره به جای والدین عصبی و خسته ای که ترجیح میدن نظر خودشون رو به فرزندشون تحمیل بکنند. والدینی باشیم که خوب گوش میدن و توجه میکنن به احساسات بچه هاشون. اینجا ممکنه سوال دیگه ای مطرح بشه اونم اینه که گاهی اوقات ممکنه فشار وارد شده روی بچه اونقدر زیاد باشه که میزان هیجانی که برون ریزی میکنه خیلی زیاد بشه این موقع والدین باید چیکار بکنند؟

والدین عزیز بدونید که درد کشیدن برای کودک باعث میشه که رشد بچه سریعتر بشه و مبارزه با این درد شخصیت بچه ها رو میسازه. گاهی اوقات والدین انقدر اصرار دارند که بچه هاشون را در فضای  خوشحالی ببینند که به اونها اجازه نمیدند که دردها و غم ها و نا امیدی هاشون را تجربه بکنند و سریع یک راه حلی جایگزین دردها غم ها و نا امیدی های بچه میکنند.  مثل زمانی که یک کودک زمین میخوره و جایی از بدن اون زخم میشه ما با زدن یک ضدعفونی و یا پانسمان کردن  بقیه درمان  رو به زمان میسپاریم. درمان های روحی هم همینطور هستند وقتی که میخوایم به کودکی کمک بکنیم که دردش ازش عبور بکنه اول از همه یک کمک اولیه روحی بهش میدیم و بعد پروسه شفارو به زمان میسپاریم

instagram: safoura_momtaz

 

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید
0 نظر
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.